Nybörjare i Göteborg? ;)



Liseberg med tjejorna denna söndag, riktigt kul! :D

Anja kom gåendes till mig lite efter 10, då gick jag ut till henne, och tillsammans gick vi till byn. Först blev det Bolles en snabbis, sedan träffa Frida och sätta sig och vänta på tåget som gick 10:46! :) 
Åka tåg till Göteborg, och vi kom in typ halv 12, och det öppnade 12, så vi ställde oss i kö en halvtimma, sedan in till Liseberg och fixa åkband och grejs, sedan ha kul! :) Åkte det vi brukar, typ Jukebox, Balder, HangHai, FlumeRide, Spinrock,
Kållerado, Uppswinget, Virvelvinden, Lisebergsbanan.. :)
Frida&Anja ville köpa tröjor, där trycket var ett kort på oss tre, så vi gick också och tog kort i ett litet hus, och vi var ju så himla snygga! ;) Snygg blev tröjan iallfall, jag köpte ingen, hade inte råd, men har bild på den iallfall! :)
Köpte popcorn, glass  och lite annat smått&gott! ;) 
När jag stod i kön till popcorn, gick plötsligt Mark Levingod förbi, med sina två adoptivbarn, haha! Och när vi åkte Lisebergsbanan, så satt Kitty & Johan Palm några platser framför oss, hahaha! ;D

Hade kul hela dagen, och när Anja körde på kramhjulet, vann hon stjärnvinst; en stooor nalle, som vi hela dagen gick och turades om att bära på. ;) 
När klockan var lite innan 19:01, gick vi till centralen och satte oss och väntade på tåget. När klockan blev 01, 02, 03, 04 och ännu mera, började vi fundera vart tåget var, och jag ringde mamma och bad henne kolla. Hon ringde men kom inte fram, så Anja ringde sin pappa och bad honom kolla via nätet, och då gick det inget tåg 19:01, eftersom dom bytt tider efter den 16augusti eller något, wooops! Vad skulle vi göra nu?

Anjas pappa kollade upp att det gick en buss ifrån NilsErikssonsPlatsen 20:35, så vi började gå dit.. Ingen av oss visste riktigt vart vi skulle, så vi frågade en tant som gick bakom oss. ;)
När vi gått en lång bit, och turats om vem som skulle bära Anjas stora nalle, stannade Anja plötsligt och sa;

- Frida, jag tror jag har tappat något som du inte vill att jag ska tappa..

Hahaha, då hade hon tappat påsen med deras tröjor, och när vi kollade flera flera flera meter bakom oss, låg en vit påse lååångt där borta på gatan, hahaha, så Anja gick tillbaka tillbaka den biten och hämtade den.
;D 
Plötsligt ringer Anjas pappa och säger att han kollat fel, han hade kollat tider mellan måndag&fredag, så det gick ingen 20:35 idag, ohsheat!

Min pappa ringde och sa att han och mamma skulle komma och hämta oss om mindre än en halvtimma vid NilsErikssonsPlatsen, så vi gick dit och la oss på en bänk utanför, och nästan somnade. ;) Men snart kom dom, och vi satte oss i bilen påväg hem! :D Äntligen! 

Släppte av Frida i byn, och Anjas mamma stod vid vårat hus när vi kom, så då åkte hon också hem. Jag gjorde mig ordning och sedan direkt till min säng, fyy va trött jag var! Börjar nog bli förkyld också, Frida har smittat mig, jippi!

 

Detta var en lååång dag, och nu vet vi vart Nilserikssonsplatsen ligger, men vi bör nog lära oss lite mer om Göteborg innan våra föräldrar vågar släppa oss igen, hahah! ;D

Här är en bild på tröjan som Frida&Anja köpte, visst är vi snygga? ;)

                                            

Tack för dagen sötnosar, kul har det varit, men helt sjukt! ;D

 

/L.    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Spara info?

Msn? (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?

Vad var det du ville?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0