onsdag, kul dag!

Tjoho på er, allt väl? :)

Dagen i skolan idag var bra, skrattade mycket!

Första lektionen var språkval - tyska. Det var typ det tråkigaste idag.
Sedan 8ans första bildlektion, och samma som i 7an; första lektionen gör vi bildmappar! :) Det var kul!
Sedan engelska, fick läxa.. Pratade om grammatik, blä.
Sedan lunch, det var då allt sjukt hände.. ;) För det första tog jag och Anja mycket mat, var superhungriga! Min andra portion råkade nog bli lite för mycket, så jag hade typ massa mat kvar på tallriken (ost & skinksås med pasta). Jag la över lite på Anjas tallrik (hon var klar), för jag tänkte att då har vi typ lite kvar på våra tallrikar när vi ska gå & slänga, och då blir nog inte mattanterna så sura, men då ville inte Anja ha så mycket på sin tallrik, så precis när jag ställde mig upp, slängde hon iväg lite mat, som skulle hamnat på min tallrik, men som kom över halva min tröja, och på golvet.. heja oss! Så Anja fick hämta kilovis med papper, som hela tallriken blev full med efter ett tag, haha pinsamt att gå igenom hela matsalen sedan, men ett berg av papper på tallriken.... ;) Jaja, men så fort vi kom ut därifrån sprang jag in på toan och tvättade av tröjan, men det var fortfarande en matfläck på, och kom man riktigt nära, kunde man känna på lukten var det hade serverats till lunch, HAHAH! fyyyy..

Menmen, dagen fortsatte, och efter matrasten var det sv/so, då pratade vi mest om Rom, som vi ska börja arbeta med nu..
Sista lektionen var HKK, också det 8ans första hemkunskapslektion!
Pratade och gick igenom terminens planering, läxor, maträtter, kärleksmiddagen m.m.
Fick läxa idag också, tills nästa vecka..
Sedan blev vi indelade 2&2, i de par som man skulle jobba i köken sedan, och jag hamnade med Sean, haha!
Gjorde något papper om frågor, men jag och Sean kollade på Karins papper hela tiden, yeah! (Y)
Så det blir nog en bra HKK-termin, och rolig.. ;)
Slutade 15:40 idag, och efter skolan åkte mamma, pappa och jag in till borås och åt kinamat, sedan till polishuset för att fixa nytt pass till mig. Wiho, om mindre än 2 månader drar man iväg till GRANCANARIA! :D
När det var klart åkte vi till nån brädaffär där pappa skulle köpa saker, sedan in till MCdonals och köpa glass, sen hem och plugga..
Eftersom 7orna tog våra matteböcker (orkar inte gå in på detaljer, till er som inte vet) men iallfall, så kan vi ju inte plugga inför provet, så det jag gjorde ifrågaom läxväg idag, var tyska och HKK..
Märkte att jag glömt engelskaböckerna i skolan, så kunde inte plugga engelska, skönt det! ;)

Nu sitter jag här vid datorn och skriver, men ska nog sätta mig vid tvn snart.

Här får ni bild på hur det såg ut efter att vi ätit.. hm.. thanks Anja! ;) haha! ;)

 
intressanta bilder, ha? ;)
fyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy!

/L.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Spara info?

Msn? (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?

Vad var det du ville?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0