Superkul på Skara Sommarland! ♥

Tjing tjong på er, ännu en söndag!

Tänkte skriva lite om hur det var på Skara Sommarland, blev lite ändringar på saker, men riktigt kul ändå! :D

TORSDAG;

Runt 2 idag blev det ju bestämt att jag skulle följa med Roger, Ramona, Freja & Eddie till Skara, och då blev
det till att börja packa och sådär, sedan typ 3 åkte man till pizzerian med mamma&pappa, och efter det hem Freja&Eddie
i borås, och lasta upp grejerna i deras lägenhet sålänge, sedan stack mamma&pappa.
Roger åkte iväg med en kompis för att hämta bilen dom hade fått låna, och som vi skulle åka med.
Han var tillbaka typ halv 6, och då började Ramona&Roger lasta in all packning i bilen, och det var väldigt mycket,
så först såg det inte ut som att allt skulle få plats, men det gjorde det tillslut, och då började vi åka! :)
Nu var klockan typ halv 7.
Freja somnade med en gång i bilen, och Eddie gjorde detsama efter ett tag. Roger och jag satt i baksätet tillsammans med Eddie, och Ramona körde, och Freja satt bredvid i en bilstol. Vi pratade och skrattade och allt möjligt, det var kul.. :)
Resan tog väll ungefär 2 timmar, och när vi kom fram till campingen, fick vi våran tältplats och vi åkte dit med bilen. Innan vi skulle sätta upp tältet, gick vi och käkade på en restaurang som fanns på campingen, jag åt kebabtallrik, mums!
När vi var klara, gick vi till bilen och skulle sätta upp tältet, det var då en ändring skedde.. ;)
Roger hittade inte tältpinnarna, och kom snart fram till att han glömt dom i en kompis bil..
Ohsheat, vart skulle vi sova nånstans nu då!? ;)
Vi gick till receptionen och frågade om dom hade nån ledig stuga, och vi hade världens tur, för dom hade en ledig, med 4 bäddar, så den tog vi! När Roger stod och pratade med tjejen i receptionen, sa Freja plötsligt att hon kissade, och så tittade hon ner på mattan, och där hade det blivit en pöl med kiss, haha.. ;D

Vi gick till stugan, med all packning, och Roger körde dit bilen.
Vid detta laget var det ganska sent på kvällen, och vi alla var nog ganska trötta..
Eddie somnade i en av sängarna, men Freja var vaken hela tiden.
Vi fixade lite i stugan, med packning, sängar och allt sådant. Bestämde att Roger skulle sova i en av våningsängarna högst upp, och under skulle jag och Freja sova, i samma säng så att hon inte ramlar ut, haha, och Ramona&Eddie skulle sova i undersängen i andra våningsängen. :)
Gick och borstade tänderna och sådär, sedan kröp vi i säng, och jag puffade på Freja, men hon ville att jag skulle sjunga för henne, så vi somnade av att jag nynnade lite tyst för henne.. ;) Mysigt mysigt.. :)

FREDAG;

Idag skulle vi in till parken, i Skara Sommarland!
Det var längesen jag var där, så det var riktigt kul! :)
Freja åkte några små karuseller, var på lekplatsen, jag och Roger åkte några grejer, vi åt godis och mat, och badade, superkul! :)
Men en sjukt rolig sak var att när vi skulle börja gå ifrån stugan till parken, och Ramona skulle lyfta på täcket i vagnen för att lägga ner Eddie, låg det en kastrull där, HAHAH! Freja hade lekt med den, ifrån stugan, och sedan lagt den där när vi inte såg, så den fick följa med hela dagen i Skara Sommarland, hahaha! ;D
Vi var där hela dagen, och när vi gick hem igen senare på eftermiddagen/kvällen, gick jag och duschade på campingen, och sedan gjorde Ramona&Freja samma sak. Roger hade börjat grilla, mums!
Freja hittade en ny kompis också, Nora hette hon, och bodde i stugan bredvid, och hon var norsk.. ;) Dom hade kul och sprang runt och lekte, urgulligt! :) Nora var typ lika gammal som Freja, kanske lite lite äldre..
När vi hade ätit var vi inne i stugan resten av kvällen, av den anledningen att det var så himla mycket mygg ute, usch, hatar det!
Freja somnade tillslut, runt 10, och då satte sig Ramona, Roger och jag, och spelade Yatzy och åt godis, mysigt!
Sedan sa jag att jag hade UNO med mig, och det började vi spela. :)
När vi inte orkade spela mera, gick vi bort och borstade tänderna och sådant, sedan kröp jag försiktigt ner bredvid Freja, och vi alla somnade rätt snabbt!

LÖRDAG;

Idag vaknade jag av att Roger sa mitt namn hela tiden, haha, det var för att jag inte vaknade av att min klocka på mobilen ringde, så den lät.. ;)
Gick upp och åt frukost, sedan gick jag och Freja till lekplatsen medans Roger&Ramona städade och fixade stugan, som vi var tvugna att lämna halv 11. Kom tillbaka med Freja efter ett tag, och då tog jag mina grejer, och Roger lastade in allt i bilen, och snart var vi klara och Roger körde och ställde bilen på parkeringen utanför parken, medans jag, Ramona, Freja & Eddie i vagnen, gick in till parken och mötte Roger på lekplatsen.
Ramona och barnen stannade där ett tag, medans jag och Roger gick och åkte några grejer, sedan tillbaka till dom, och då gick vi runt och kollade lite, och Freja åkte Farfarsbilar.. :)
Roger&Ramona spelade på massa hjul, men vann bara en liten nallepuh till Freja, men jag spelade en gång, och vann stjärnvinst på Ahlgrens bilar, haha! :D

När vi gått runt i ett par timmar, gick vi till badet, och satte oss, sedan badade vi och hade kul. Fast Ramona låg på filten med Eddie, men vi andra badade. :) Åt Ahlgrens bilar också, och Freja tyckte det var jättegott, :)
Gick i med henne och badade flera gånger, och hon sprang omkring och plaskade i vattnet och verkade ha hur kul som helst.. :)
Runt halv 7 tog vi på oss kläder, och lämnade badet. Gick ut ur SkaraSommarland, och gick och åt på Sibylla, som låg alldeles precis där. Freja lekte i ruschkanan som fanns där. :)
Efter att vi ätit mat, köpte vi varsin kulglass i glassbaren alldeles bredvid, och när vi ätit upp, gick vi till bilen som stod parkerad utanför, och började packa in allt i bilen, och stuva om lite; mina grejer skulle ju ligga överst, eftersom jag skulle av först.
När vi äntligen fixat klart det, satte vi oss i bilen, och brummade iväg. Freja somnade med en gång, och Eddie gjorde det efter ett tag, men började skrika efter nån timma, hur högt som helst, skrek och skrek, det var för att han var varm och hungrig.. stackarn.. Jag och Roger försökte trösta honom, men det gick inte, så när vi kom till Statiol i Alingsås, stannade vi, och Roger tankade medans Ramona ammade Eddie.
Sedan fortsatte vi åka, och när vi var på massa kringelikrok vägar i Töllsjö tror jag det var, så spydde Freja..Hon är åksjuk..
Så det blev att stanna igen vid en avfart och Roger&Ramona tvättade av henne och tog av henne klänningen som var alldeles spyig.. :(
Sedan fortsatte vi åka igen, och vi detta laget var det ganska mörkt ute, och vi var trötta..
Det kom en bil som körde rätt ut i vägen, för att det gick några bredvid vägen, och istället för att stanna, körde han rätt ut, så Ramoan fick nästan köra ner i diket, usch det var otäckt..

Dom körde hem mig, och jag kom hem runt.. tja.. 10 kanske. Då duschade jag, sedan satte jag mig med mamma och pappa och kollade film.

Det har verkligen vart super kul i Skara, jättesnällt att jag fick följa med! :)

Veckan som kommer nu, ska jag dit igen, och då ska vi till lekborgen blandannat, det gillar nog Freja.. :)

Nu får ni lite bilder ifrån dessa roliga dagar, men snart ska jag i och bada i poolen! :)
(de bilder som är små, går att klicka på för större format)



sötnosen i bilen påväg dit, sov hela vägen. :)


sötnos nr2 i bilen. :) suddig bild, jagvet, men man ser iallfall. :)


tog inga kort mellan när vi kom dit, och att vi fått stugan, men på bilden
är det iallfall en liten bit av stugan, och Freja i min&hennes säng. :)


haha, bilden tagen uppifrån våningsängen. :) Eddie&Ramona!

                        
hur kan man vara                 bild tagen av Roger, lite bit
så söt!? :)                              av mig, och Freja. :)           


Freja sötnosen, ♥


min lilla tuffing! :D


Far&son. :)
- hoppas jag fick lägga in bild på dig, Roger? ;)


Fredags-morgon, stugan!

                         
karusell-åkning,                                         karusell! :D
inne på Skara Sommarland!


Ramona&Freja inne i nån vatten-sak.. ;)

                    
zoo-hjulet. :)                                        jag, Roger och Freja åkte
                                                             båt. :)

jag&Freja i båten. :) Roger rodde.


kul på lekplatsen. :D

                             
Freja älskar                         haha, skägg! ;D                              sötis. :)
sockervadd. :)


grillning vid stugan på kvällen. :)


världens sötaste klädsel? :D


Freja långt där bakom, och tjejen framför är Nora, den norska kompisen
som Freja träffade. :) supersöt var hon ! :D


på lördagen var vi ju i parken igen, och sedan satt vi på en filt vid badet, och hade det skönt. :)


sötaste lilla tjej som finns! :) ♥


sötaste lilla kille som finns! :) ♥


badet! :)
-
"nordens största våg-bassäng"


min stjärnvinst som vi smaskade på, får avsluta. :)
- 3kg!



Har haft riktigt super duper kul verkligen, ni är bäst! :D

PUSS!

/L.

Kommentarer
Postat av: Sofie Nilsson

Grattis Linda! Du vann "veckans blogg" tävling på min förra blogg, som pris får du vara bland mina länkar i en vecka framöver. Hoppas du är nöjd!



Kram Sofie :)

2009-08-09 @ 14:06:28
URL: http://endastsofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Spara info?

Msn? (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?

Vad var det du ville?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0