Julafton 2009....

... tillbringades med mamma, pappa, farmor, Lars, Anton, mormor, Roger, Ramona, Freja och Eddie. Med andra ord; en underbar jul! ♥
Hela denna dagen har varit full av överraskningar, glädje och skratt, god mat och roliga människor.. =)

Roger och familjen kom precis efter att jag skrivit inlägget innan detta. Då blev det fullt liv med en gång, för Freja ville runt och kolla på allt, framförallt mina saker i mitt rum. ^^ Sedan kom farmor och Lars, och sist, mormor med bussen.
Satt och pratade medans mamma och pappa höll på med maten i köket. Runt 3 var maten klar, och då satte vi oss er och åt god julmat samtidigt som Kalle Ankas jul visades på tvn, supermysigt! Sedan "gick pappa ut för att köpta tidning", och inte långt efter det så kom tomten. ^^ Freja kände inte igen pappa, och var inte heller speciellt blyg, utan pratade med tomten. ^^ Han gav några julklappar ur säcken, sedan försvann han igen och vi fortsatte ta klappar från granen. Sedan började julklappsöppningen! Freja fick nog mest, härregud vad mycket leksaker som låg runt omkring henne efter bara några minuter. ^^ Jag blev jättenöjd över mina julklappar, speciellt en grej... JAG FICK EN SYSTEMKAMERA! Jag har velat ha det hela året, och mamma och pappa hade äntligen köpt en! Jag blev så glad att jag nästan började gråta. ^^ Nikon d 3000, superbra! =D

Farmor och Lars, mamma och pappa, Tina och Jerry, mormor och säkert någon mer hade vart med och betalt den, eftersom sådanna systemkameror oftast är rätt dyra... Tack så mycket!!
Fick mycket annat också; En IDOL-bok som handlade om hela IDOLS gång, hur det startade, vilka som vart med under åren + mycket annat, en jätterolig bok! Fick också en skräck-bok, fin tröja, presentkort på Åhlens, nagellack och små diamanter att ha på, dusch-shampo med alla möjliga lukter, sminksaker, kroppslotion, värmekudde... Vet inte om jag räknat med allt nu, men jag är extremt glad för allting, så tack så mycket för alla julklappar! ♥

Det var kul att se hur alla andra blev glada över sina klappar också. =) Freja blev jätteglad över sin dock-gunga som jag köpt till henne, och hon ville genast ta ut den ur förpackningen och leka med den. :)

Sedan åt vi ris á la malta och hade trevligt. =)

Jag och Freja lekte lite sedan, och snart hade alla åkt hem. Nu är klockan snart 8, och Roger & dom åkte nyss hem.


Dessa bilder är inte tagna med systemkameran, för när dessa bilder togs hade jag inte fått den än... =)




Dessa bilder är tagna med systemkameran:





Frejas gunga som hon
fick av mig. :)



Tack för julafton, blev en lyckad dag!

Nu ska jag se på SVENSSONSVENSSON på tvn.

 

Hoppas alla haft en underbar dag!

puss


Kommentarer
Postat av: Anonym

tack sötis och godjul:$

2009-12-24 @ 21:01:17
URL: http://aboutdilan.blogg.se/
Postat av: joss

tomte med mask och allt =)

2009-12-25 @ 18:45:55
URL: http://joises.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Spara info?

Msn? (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?

Vad var det du ville?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0