hemma igen :)


hejsan hejsan, kom nyss hem ifrån Freja&Eddie :)
Hade jättekul där, som alltid :D

igår
när jag kom dit runt halv 4, var de ute på lekplatsen. Freja sprang omkring och lekte, Eddie låg i vagnen,
och Ramona var runt där också :)
Gick upp till lägenheten och lämnade in väskor, sedan ner till dem andra på lekplatsen. När vi vart där ett tag, och jag gungat Freja och lite sånt, gick vi ner till Maxi. Jag körde Freja i vagnen hela vägen, och Ramona körde Eddie i vagnen.
På Maxi köpte vi mjölk&ägg + godis :) Freja fick sitt lördagsgodis, som består av smartis ;)
När vi skulle betala sprang Freja iväg och gömde sig, så jag fick "springa" efter och hämta henne, och då la hon sig
ner på golvet och blev helt omöjlig att lyfta.. ;)
När vi väl kom ut ifrån Maxi, bärde jag Freja en bit, sedan satte hon sig i vagnen och satt där resten av vägen. Uuusch vad jag hatar backen upp till dom, sjukt jobbig!
När vi äntligen var uppe, gick vi hem till dom, och jag packade in kylskåps-grejerna, och Ramona satte sig med Eddie i soffan. Freja gick också och satte sig i soffan, när jag gjorde det :)
Har för mig att vi kollade lite på Emil i Lönneberga, som Freja gillar, sedan efter ett tag började Ramona med maten; spagetti&köttfärssås, mums! Lekte lite med Freja, och Eddie låg i "gymmet" i köket. När maten var klar, satte vi oss och åt, supergott!
Efter maten satte vi oss i soffan, och Freja fick sitt godis och en barnfilm sattes på. ;) Nån gång duschade Freja&Ramona också, men minns inte när..
När de duschat skulle vi fixa bäddning och sånt, och Ramona skulle bädda rent i hennes, Frejas och Eddies säng. Efter mycket kämpande var alla sängar klara, och Ramona gick och skulle byta blöja på Eddie, och det är då det händer.. ;) Freja sitter i sängen och vi småpratar lite, och helt plötsligt tittar hon ner på lakanet och säger "kissa" men då är det redan försent.. ;) Hon har börjat kissa (dock utan blöja eller trosor) så det kommer direkt på de nybäddade lakanet.. ;) Jahapp, då blir det att ta bort lakanet, täcket och allt, och låta det vara obäddat sålänge så att det torkar, för det hade gått igenom till madrassen.. hm.. ;)
När klockan närmade sig 8 har jag för mig att Ramona försökte natta Eddie, men han var inte trött, så jag fick ta honom, medans Ramona gjorde välling till Freja, och snart gick dom in och la sig i sovrummet, och Ramona läste för Freja. Sålänge satt jag i soffan och kollade tv, med Eddie i knäet :) När vi suttit där ett tag, började Eddie plötsligt spy, så mina taights var bara att slänga i tvätten.. ;) mysigt.. ;)
Freja somnade, men Eddie var fortfarande vaken, och nu började klockan bli 22.
När Ramona kom ut ifrån sovrummet, tog hon Eddie och satte sig i soffan, och jag gick ut till köket och fixade med chips&dipp, gott&blandat, kinapuffar och resten av smartisarna, mums!
Satte på en film som jag hade haft med mig också; Harrys döttrar. En väldigt bra en sorglig film. Den handlar om två syskon som är med barn samtidigt, och den ena får missfall. Då blir deras liv hemska, och deras syskonkärlek försvinner mer och mer, usch, jättehemskt..
Satt alltså och kollade film & åt godis, myspys :)
Filmen var slut runt halv 12, men varken jag eller Ramona var särskillt trötta, och vid detta laget hade Eddie somnat, och låg nu i sin säng. Vi bestämde oss för att spela yatzy :) Längesen jag spelade det, så det var roligt! :) Spelade två gånger, och vann båda.. :) tihi.
Efter det gjorde vi oss iordning, bäddade, och sedan kröp vi i säng.
Låg och pratade ett tag, sedan runt 1 somnade vi.. :)

idag vaknade vi runt 8. Ramona hade nämligen ställt klockan för att Freja ska vara trött på kvällen och somna snabbare :)
Och för att hon snart börjar dagis igen och måste därför få in rutiner att gå upp tidigt.
Vi gick upp efter ett tag, och snart åt vi frukost.
Efter frukosten satt vi i soffan lite, och sedan började vi göra oss iordning och snart gick vi ut till lekplatsen utanför. Eddie somnade direkt i vagnen, och jag&Freja gick runt och lekte i sanden och gungade, medans Ramona gick till tvättstugan för hon hade tvätt-tid.
När vi vart ute ett tag, började det helt plötsligt ösregna, åska och hagla. Freja tyckte det var jätteroligt, men inte vi andra, så vi sprang fort in och tog av oss alla blöta kläder .. :)
Jag och Ramona satte oss i soffan med våra laptopar (hade tagit med min) för jag skulle ge henne bilder ifrån Eddies dop via USB, och så skulle jag fixa lite med hennes bilder och så.
Ramona och Freja gick till tvättstugan efter ett tag, och Eddie låg i "gymmet" och jag satt med hennes dator och fixade bilder :) När dom kom upp igen gick jag och Freja ut på balkongen och lekte lite, medans Ramona började med pankakor, mumsmums!
Men jag fick snart fortsätta för hon skulle ner till tvättstugan en sista gång, och hämta allt :)
Så Eddie låg och sov, Ramona var i tvättstugan, och jag och Freja stekte pankakor. :D
Fast Freja stod mest på en stol bredvid och ville smaka på allt  ;)
När Ramona kom upp igen, var några pankakor klara, så vi började äta, men gick till spisen då&då och vände på pankakor. ;)
efter lunchen började jag packa in allt i min bag och runt 3 kom mamma, och jag åkte hem, alltid lika tråkigt.. :( ♥
Mamma gjorde några ärenden, sedan hem och äta mat.

Nu sitter jag här skriver :)
Måste snart packa om bagen, för imorgon åker vi till SMÖGEN . :)
Ska vara med min faster och hennes kille som har båt, och så ska vi äta räkor, kräftor m.m, GOOOTT!:)
de har en båt som vi kanske ska åka med :D
vi ska bo på ett fint hotell med havsutsikt, men dock bara en natt, sedan på tisdag åker vi hem igen..
men kul ska  det bli! :)

Nu får ni lite bilder ifrån igår&idag på mina sötnosar :)

puss&kram, ni är bäst, ♥


Eddie sötnos :) som förästen blev prick 4 månader igår! :) (25mars-25juli) :D


påväg till lekplatsen med sandlåde-saker. :)
- lägg märke till tungan, ;D


gungeligung. :)
- inte så mycket bilder på Eddie, men han sov ju. :))


trots regn och hagel var sötnosen lika glad ändå. :D


ja, visst är det mysigt med stora tjocketröjor?
men min tjocketröja var nog liiite för stor ? ;)


gullunge, :)
detta får bli sista bilden, jag hade grymt kul hos er,  :D

/L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Spara info?

Msn? (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?

Vad var det du ville?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0