SMÖGEN! :) ♥

Hellooooo! :D


För ett par timmar sedan kom vi hem ifrån smögen, det har vart jättehärligt att vara där i ett par dagar!


Igår regnade det ju nästan hela dagen, uscha, men det var riktigt kul ändå!
På dagen kollade vi lite i affärer som fanns längs bryggorna, och gick och kollade lite i skärgården, mysigt!

Sedan in på vårat hotellrum ett tag, och sitta och prata med Tina&Jerry, och samtidigt försöka få in internet på min dator, men det gick  inte.. Efter ett tag gick vi ner till bryggorna igen, och köpte lite räkor, kräftor och andra skaldjur, som vi satte oss och åt, det var grymt gott!
Gick lite i affärer igen tror jag, sedan satte vi oss i deras båt, och pratade och åt jordgubbar :)
Hög musik spelades från stereon på båten också, mys!
Massa folk gick runt på bryggan, och andra båtar var både framför en, och bakom, och runt sidorna, ja härregud va mycket båtar! Menmen, är det en skärgård så är det :)
Snart kom några av deras kompisar också, som vi träffat nån gång på en fest.
Dom hoppade ner i båten, och satte sig och pratade med oss :) trevligt trevligt :)
Dom hade deras båt en bit bort, och var på båtsemester. Deras lilla katt, som var 10månader, hade vart med dom hela tiden :) Så fort gubben kom ombord, la han katten i mitt knä, och sa; det märkte jag med en gång, att där ska katten vara, haha :)
Så jag gick in i hytten i båten, och satte mig med katten som först var alldeles stirrig, såklart, eftersom den inte visste var den var, men sedan blev den gosigare, och väldigt lekig, gulligt :)<3
Dem stannade i några timmar, och snart började det mörkna ute, mysigt att sitta i en båt då! :)
Runt 11 gick dom till sin båt, och vi började också röra på oss. Vid detta laget ösregnade det, så vi sprang fort till vårat hotell!
Gjorde iordning oss, sedan kröp man upp till världens skönaste säng, och somnade med en gång :)


idag vaknade vi av klockan som ringde, halv 8.. :(  SOLEN SKEN!! :D
Vi var tvugna att gå upp så tidigt om vi skulle hinna äta frukost som dom serverade nere på hotellet.
Men usch , fy och bläää vilken äcklig frukost! Dålig.. nä, det var ingen hödjare precis, men var ju tvugnen att äta ändå..
Efter frukost packade vi alla grejer och gjorde oss iordning, och lämnade hotellrummet. La grejerna i bilen sålänge.
Tina ringde, och frågade om vi ville åka till en annan strand/stad som låg en bit bort, och det ville vi :) Gick ner till bryggorna, till deras båt. Jag skulle få åka med dom i båten till stranden, medans mamma&pappa åkte bil :)
Vi hjälptes åt att få ut båten, sedan stack mamma&pappa iväg till bilen, och vi började våran båttur på havet :) Hääärligt var det, och massa andra fina båtar var också ute och seglade/åkte :)
Åkte i säkert 1 & ½ timma innan vi var framme. Mötte upp mamma&pappa vid en restaurang, där vi gick in och åt kinesiska jätteräkor i gryta, med ris. Det var väll gott, men starkt!
Sedan gick vi vidare längs de små gatorna, i solskenet, mys!
Gick upp till en plats där man såg hela havet, fint! Satte oss på en bänk och åt makrill som mamma&pappa köpt i Smögen. Hade aldrig smakat det förut, men gott faktiskt!
Satt där en stund och njöt av fiskmåsarnas skrik, havets härliga ljud, båtmotorer, och doften av sommar :) gah, gud vad jag skriver bra! ;D hah!
Sedan blev vi bjudna på glass av Tina&Jerry, mums var det med mjukglass! :D
Där skiljdes vi åt, dem gick tillbaka till sin båt, där dom skulle sova inatt, och vi gick till våran bil och började våran nästan 2timmars färd hem.
Den var jobbig, men den sista halvtimmen sov jag :)
Så fort jag kom hem tog jag en dusch! Så skönt att bli av med all saltvatten lukt, och man var helt sträv och äcklig i håret, efter att ha vart ute på havet..


Fast nu är det skönt att vara hemma, men dessa dagar har vart riktigt kul! :)

Nu får ni lite bilder som jag tagit, äkta sommarbilder :D

puss på er alla, ha en fortsatt bra vecka! :) ♥


(klicka på bilderna för att få dem i större format.)

                   
köpte godis i en stor                         lite bryggor i bakrunden,
mumsig i smögen :)                          + hotellet till höger :)

                 
smögen-bryggor med affärer           Tina&Jerrys gulliga lilla båt :)
runt om :)

                           
I en affär fanns det flaskskepp                 var bara tvungen att köpa lila shutter shades ;)
att köpa. Har aldrig fattat hur allt               + ett par snygga solbrillor ((:
kommer in i flaskan!? ;)
någon som vet? :)

                                         
maha, jag i båten, med mina                     den 10månaders gamla katten,
nya brillor, yeah ;D                                        sjukt söt! :)

                                   
en ny, solig, dag, fint va? :D                                                ♥

                                  
seriöst, den bästa miljön                                        ansiktet, japp.
som finns! :) LOVE IT!                                       - jag i båten, + Tina :)
                                                                                    När vi precis skulle åka :)

                                        
mitt ute på havet :))                                       kossor på land ;)

                            
maten vi åt, god men stark..                            så hette platsen vi var på :)
cocacola på bild oxå(;


Det var alla bilder det :)
eller.. inte alla, men knappast att jag orkar ladda upp över 100 bilder.. ;)

nu ska jag kolla tv, puss&kram!

/L.


- Den blick som jag fick, sa mig allt.
Det jag vill, kan jag nog få, tusen falt.
& nu börjar jag förstå att jag är kär.
För jag vill vara din, ska du veta.
Bara vara din, ♥ -




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Spara info?

Msn? (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?

Vad var det du ville?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0