090909.


Hejsan hoppsan alla sötttttta! :D
Min dag har varit kul, men har vart superdupermega trött!

Först var det språkval, inte kul. Hade läxförhör, blä.
Sedan bild, det var däremot riktigt kul! Jag började skissa på en bild som skulle föreställa en person
som höll i en såndär träplatta med färger, och framför var det ett stafli (?), där personen på bilden, målade
en solnedgång. :)
Efter bild var det engelska, trååååigt, gick igenom substantiv, plural och singular...

Mat!, Min&Anjas mat..! ;) Pasta med skinksås.. ;) gott!
Jag skulle hämta mjölk åt henne och vatten åt mig, och jag skulle skämta lite med henne, så jag ställde hennes mjölkglas på bordet bakom, och när jag satte mig med bara mitt eget vattenglas blev hon ju såklart lite sur för att jag inte tatt åt henne också, men då sa jag att hon skulle vända sig om, där jag ställt ett mjölkglas till henne, men då tror den ungen att det är nån annans, någon som hade glömt sitt glas där, och att jag bara lurar henne, men för att bevisa det, tar jag glaset och dricker mjölken istället, så hon får hämta ett nytt mjölkglas, haha! ;D

Efter maten var det sv/so - jobbade i typ 45 minuter, och de sista 20 minutrarna kollade vi klart på ROM-filmen, och Anja gjorde tupp-frisyr på Andreas VAAAXXX-hår.. ;)

Sista, och roligaste lektionen var hemkunskap. Jobbar ju med Sean, och idag skulle vi göra Burglursallad. Gjorde allt och sådär, och sedan åt vi, det var gott! :) Men Sean är kräsen, och tyckte för det första inte om rödlöken, och sedan tyckte han att man blir tjock om man äter lite fetaost, haha! Vi hade kommit fram till att han skulle diska, och duktig som han är, gjorde han det. ;)

Sedan pratade vi lite om månadspeng och grejs, för Birgitta (läraren) ville göra en undersökning. Sean blev aviiis.. ;)

 

Efter skolan åkte jag hem, och märkte att mamma köpt en vindruvor, mums! Kan äta det som godis, seriöst!

 

Nu ska jag snart äta, sedan blir det att pluggeliplugga..

 

Ha det bästast! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Spara info?

Msn? (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?

Vad var det du ville?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0