Här kommer svaren...

Här kommer svaren till frågestunden, hoppas alla blir nöjda och glada, och får svar på sina frågor!


- Hur gammal är du?

Jag är 14, men fyller 15 i april. Känner att jag svarat på denna frågan tidigare..?

- Vad är det bästa du vet?

Att vara med mina vänner, familj och släkt. Te.x att sova hos Freja och Eddie, det är en av det saker som verkligen är det bästa jag vet!

- Vad är din favoriträtt?
Hm, svår fråga... Tacos, pizza, kinamat, spagetti och köttfärssås, mammas kasslergratäng...
- Vart bor du?
Den frågan vill jag inte svara på, för det räcker att dom jag känner vet vart jag bor. =)
- Vad vill du bli när du blir stor?

Att jobba i affär (klädaffär) har alltid intresserat mig, så det kan jag tänka mig. Eller att jobba med barn! Någonting inom sången hade inte heller vart fel... Nu det senaste har jag funderat på att polisyrket faktiskt verkar spännande... :)
- Största dröm?
Jag har många drömmar, men någon speciell är kanske att... sjunga inför en fullsatt aréna? haha.Att få en familj och leva lyckligt hela livet är väl den största drömmen. ^^
- Favoritfärg?
Grå, svart, vit, grön, guld, röd... Finns många snygga färger!
- Normala hårfärg?

Den jag har nu.


- När började du blogga?
Här på blogg.se startade jag min blogg någon gång förra året, men innan dess hade jag ju en blogg på bloggagratis.se , och den startade jag väl runt 2008.

- Varför började du blogga?
En kompis visade mig sin blogg på bloggagratis för längesedan, då väcktes mitt intresse av att jag också ville skriva om min vardag, tävlingar och spara/visa bilder m.m. Det var väl på den riktningen jag började blogga. :)
Jag har alltid gillat att skriva.

- Vem är din förebild inom blogg-världen?
Haha, förebild och förebild... Kenza och Foki får jag väl svara isåfall. De skriver bra, och är snälla mot alla sina läsare. Kan inte tänka mig att Foki skulle kunna beté sig som te.x Kissie. Det är en väldigt skillnad mellan dem två, och sådana om Foki är ju mycket bättre förebilder!

- Vilka bloggar brukar du kolla på?
Kenzas, Fokis, Amandavardet, ibland Blondinbellas...Dem är roliga och intressanta, och man hänger lätt med! :D Såklart läser jag också mina vänners bloggar!

- Varför bloggar du?
Ungefär likadan fråga som lite längre upp, men mitt svar är att jag tycker det är roligt att skriva av mig, visa bilder m.m. Och sedan att folk visar uppskattning för det man gör är ju bara ännu roligare! :D

- Hur har du fixat snöflingorna på din blogg? Skit fint!
Tack så mycket! Jag kommer faktiskt inte ihåg.. Har för mig att en tjej länkade till en annan blogg som visade detaljerat hur man la in snöflingor på bloggen. Men sök på google, typ "snöflingor på blogg" eller något, så kanske det dyker upp! Eller fråga massa andra om dom vet, lycka till! =)

- Vad är ditt bästa tips för att få en bra blogg?

Hm, det är nog att försöka få sina läsare att hänga med, med te.x tävlingar m.m. Att inte bara skriva om sin vardag, för det kan bli väldigt enformigt och tråkigt. Det tycker iallafall jag om vissa bloggar som bara skriver om vad dem har för sig på dagarna. Mycket bilder är nog också ett stort + ! Så alltså; mycket tävlingar så att dina läsare vill komma tillbaka och se vad som händer, mycket bilder och inte jättemycket text, för då blir det lätt tråkigt... Detta skrev jag utifrån vad jag tycker, sedan bestämmer man ju såklart själv hur man vill ha sin blogg! :D Uppdatera ofta, och glömt helst inte av bloggen i flera dagar :(

- Vad skulle du göra om du vann 10 miljoner?

Gosh, mycker pengar! Skulle köpt en stoooor villa utomlands, till mig och min familj. Sedan skulle jag ge pengar till mina släktingar och vänner. Shoppa, och göra allt man drömmer om. :) Men sedan skulle man nog tröttnat och inte vetat vart man skulle göra av pengarna... Det är ju tråkigt att inte heller kunna önska sig något... Så 10 miljoner är nog lite väl mycket pengar att vinna tycker jag..

- Är din systemkamera bra?

Ja! Den är grymt bra faktiskt! Kan ta fina närbilder och fina bilder tagna långt ifrån! Jättenöjd med den! Hade inte kunnat få en bättre julklapp! =)

-Kan inte du åka till Lund någon gång?

Haha, jag har ingen anledning till att åka till Lund. Känner ingen där och har inga planer på att åka dit heller. ^^ Ärligt talat vet jag inte ens vart det ligger, haha. Varför vill du att jag ska åka dit? ;)

-  Har du lärt känna nån/några nya personer detta året?
Hm, nej jag tror faktiskt inte det.. Eller.. Har blivit mer kompis med vissa, och har förlorat vissa. Men det är skönt med ombyte också, att inte fastna vid samma personer hela tiden. Några nya personer har jag väl lärt känna... Tja, nu när jag tänker efter har jag nog det. :)

- Vem är din bästa vän?

Jag har ingen speciell "bästa bästa bästa vän", utan mer flera bra vänner. :) Men den närmaste är nog Frida.

- Vem ser du upp till?

Jag har ingen speciell person som jag ser upp till... Det finns många som jag tycker är bra förebilder och som jag känner att; "så ska jag också bli när jag blir stor"... En sådan person är faktiskt Ramona. :) Jag vill bli som hon är jag blir stor. =)

- Du verkar som en glad person, är du alltid så glad?
Haha, tack så mycket! Alla har väl dåliga dagar ibland, men jag försöker att alltid vara glad... =)
En anledning till att jag kanske är glad ofta är väl att jag har så bra vänner, samt familj och släkt. Och att ni läsare ger glada komplimanger gör ju också att man blir gladare såklart! ^^

- Gillar du att läsa?

Ja, jag gillar att läsa. Om man har hittat en riktigt bra bok har jag skitsvårt för att sluta läsa, utan jag kan sitta på ett och samma ställe i timmar och bara läsa. haha. Jag gillar både att läsa böcker och bloggar. =)

- Vilket är bäst, tv eller film?

Det beror helt på vilket humör man är på... Men jag gillar nog mest film tror jag. Ingen reklam, och så kan man pausa när man vill. Det kan man ju i och för sig göra på tvn också, men det är mysigare med film. Fast vissa tvprogram är bra och då tar man ju dem före film. :)

- Hur många par skor har du?
Det är rätt många faktiskt, men använder mest converse... Har uggs, 2 par converse, 3 skor med klackar, höstskor... orkar inte räkna upp alla, men jag har väl ungefär en normal mängd med skor. ^^
- Gillar du att shoppa?

Ja! När man ska på stan, har plånboken full med pengar, så är det underbart att bara gå ut och in i massa affärer och bara shoppa! Mest gillar jag att shoppa kläder, men annat är ju också kul. =) Ingen shoppingnörd, men det är ju ett intresse iallafall. :D

- Har du varit emo eller fjortis någon gång? (Just nu tycker jag att du verkar neutral och fin!)

Åh, vad alla är snälla, tack så mycket. :) Nej, jag har inte vart varken emo eller fjortis. Jag har väl en "vanlig" stil, och hade aldrig velat bli te.x fjortis med 100 lager smink i fejjan, inte riktigt min grej.. Emo har jag inte heller någon anledning att vara.

- Sportar du?

Nej, för tillfället gör jag tyvärr inte det... Har inte hittat min grej än... Har tidigare gått i handboll och cheerdance men tröttnade, och nu vet jag inte riktigt. Hinner inte heller med någon sportaktivitet på dagarna, har fullt upp med annat...:(

- Vad brukar du göra på fritiden?
Antinger har jag slappdag hemma, framför tvn och datorn, eller så är jag med kompisar, eller också hemma hos Freja och Eddie. :) Gör väl ungefär det som en vanlig tonåring tycker är kul. :)

- Bästa låten 2009?

Oj, finns många! Higher med Erik Grönwall gör nog att man alltid kommer minnas året 09. Annars så är väl vissa låtar rätt uttjatade detta året... Som I gotta feeling, Halo, Svenne banan... En speciell låt som också kommer att påminna mig om 2009 är Halleljua... För den sjöng vi alltid i musikrummet i skolan. =)

- Vilket är det roligaste minnet från 2009?
Måste nog säga Grancanaria! Det var helt underbart! Men året är ju inte slut än, vi har ju en nyår som väntar, det kanske blir årets höjdpunkt, vem vet?

- Vilket är ditt favoritdjur, och varför är det de?

Hund tror jag. Människans bästa vän, man kan göra allt med en hund, som en extrakompis helt enkelt! VILL HA EN HUND!

- Har du pojkvän?

Nej, tyvärr har jag inte det.

- Favoritplagg?

Myskläder, tjocketröja, eller tights! :D Tajta jeans är nog det bästa och snyggaste som finns!

- Är du oskuld?

Varför kommer alltid denna frågan upp vid frågestunder? Det måste vara extremt spännande?

- Mobilnummer?

112


 

Gosh, det blev många frågor tillslut, duktiga ni är! :) Så roligt att så många a engagerar sig, verkligen!

 

Är ni nöjda? Något av mina svar som ni undrar över?

 

kram


Kommentarer
Postat av: Claug

Haha, det är inte jag som har skrivit! Det är nog min lillasyster (lalaas.blogg.se) blondie. Mitt namn kan nog ha sparats på hennes dator så att det blev att man skulle komma ihåg mitt namn. Jag gissar på att det är hon iallafall.

2009-12-30 @ 18:30:33
URL: http://claug.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Spara info?

Msn? (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?

Vad var det du ville?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0