Borta bra, men hemma bäst! :)


Hejsan Hallå på er alla! :)
Har ni de bra? :)

Själv kom jag nyss hem ifrån HafstensCamping, där jag var med Anja och pappa igår tills idag, det var sjukt kul, men vädret var piss.. Här får ni en sammanfattning av torsdag - fredag;

Torsdag ( 23juli ) igår:

Gick upp runt 8, fixade det sista med packningen, gjorde mig iordning, åt frukost, sedan typ 10 kom Anja.
Packade in hennes grejer i bilen, sedan bar det iväg!
Anja&jag satt i baksätet, halvt liggande på varandra och kuddarna, myspys. ;)
Åkte hela vägen, utan stopp, så det tog väll runt 1timma och 45minuter eller något.
Bilresan gick åt att spela kort. :)
Pappa lyckades köra förlångt, så vi fick fråga på en annan camping, och sedan köra tillbaka och massa, haha!
Men tillslut hamnade vi rätt. :)
Pappa gick ur bilen och skulle checka in och få stug-nycklar, men sedan kom han tillbaka till oss och sa att han fick ingen.. man kunde inte få stugan förens klockan 3, och nu var typ klockan bara 12.
Dem som hade bott i stugan innan var också försenade, en timma, åh va trött man blev!
Så vi var ju tvugna att vänta, och då åkte vi in till centrum och käkade MCdonals, det var gott!
När klockan blev runt 1 åkte vi dit igen, och då fick vi stugan, 2timmar tidigare! :) yes! Regnet öööööste ner, så vi sprang fram&tillbaka för att hämta packningen från bilen och in med det i stugan. Den var ganska liten.. Ett bord med några stolar runt, en bäddsoffa, med två bäddar, och en våningsäng + ett litet kök. Menmen, visst klarade vi oss? ;)
Vi fixade väll lite med våra saker har jag för mig, sedan satte vi oss i soffan och försökte fatta ett spel som Anja hade med sig; sant eller falskt, haha vi fattade inte reglerna, men tillslut körde vi en omgång, som nog mest var av påhittade regler.. ;D
Efter ett tag kände vi för att bädda, så det gjorde vi. :)
Pappa satt utanför stugan, där det fanns bord&stolar, för det regnade inte just då.
Jag och Anja bestämde oss för att vi skulle sova i bäddsoffan, och pappa i våningsängen. Tog på lakan, täcke, kudde m.m, sedan la vi oss på sängen och brottades med täcke och sånt, haha! Jag la mig under mitt täcke, för jag var trött, men då kom Anja och drog av mig det hela tiden, hahah, så jävla kul hade vi! ;D
När klockan var runt 5 eller något kanske, fick pappa med oss ut ett tag. På campingen fanns en liten affär, spelhus, restaurang, ute-gym, vollybollplan, badbrygga, tennisbana, minigolf-bana, hoppgrej och sånt. ;)
Vi gick till spelhuset, och pappa till receptionen för han skulle fråga något, och samtidigt prata med någon han kände, så jag och Anja slösade pengar och spelade på spel-automater, det var kul! :) Pappa kom och sa att vi nog borde äta, och det höll vi med om för vi var ganska hungriga nu. Gick in till restaurangen och valde mellan kebabtallrik och tacos, men tacosen såg inte god ut, så alla tog kebabtallrik, mums! :)
När vi ätit klart, gick vi till ute-gymmet och provade, det var kul, men konstigt.. ;) Bilder får ni sen.
Sedan gick vi vid stranden och kollade på maneter och andra saker, grymt fint där!
Spelade lite till, och sedan in till stugan och spela vemdär, som jag hade med mig.. ;)
minns inte riktigt allt vi gjorde, men vi gick till affären ett antal gånger och köpte godis, spelade spel, och massa kul. :)
när klockan var runt halv 11 ringde pappas jobbarkompis, som bodde i en husvagn på samma camping. Vi gick över dit en stund, och dom hade världens lyxigaste husvagn, grymt fin! :)
Blev bjudna på saft och bullar, men dom andra drack kaffe.
Deras son som var 8, låg en bit bort i en säng och spelade tvspel, och levde sig verkligen in i det, för han pratade och skrek jättehögt, så dom var tvugna att säga till honom hur många gånger som helst.. haha så gulligt. ;D
Vi stannade där ett tag. Pappa pratade med dom, och jag och Anja njöt av att få kolla på tv. ;)
När klockan var typ halv 12, orkade vi inte sitta där mera, så vi gick tillbaka till den kalla stugan. :) spelade lite, och sedan kom vi fram till att vi skulle låssas sova när pappa kom tillbaka, och ha släckt och inte öppna dörren, men det gick inte så bra.. ;)
Innan han kom tillbaka, hade vi sjukt kul! ;) spelade, och tuggade tuggumi. Vi skulle ta massa kort när vi gjorde bubblor, men det blev fel hela tiden, och vi tappade tuggumin på golvet, dom fastnade i varandra, ja, allt hände.. ;) men fan va vi skrattade.. ;D Pappa kom tillbaka typ 12, och våran plan fungerade inte särskillt bra. ;)
Pappa frågade med en gång var klockan var, och när han kom underfun med att klockan var över 12, sprang han raskt bort till toaletterna och borstade tänderna, och tvingade oss att göra detsamma. Vi gjorde det, när han kom tillbaka.
När vi kom tillbaka till stugan, hade pappa redan gått och lagt sig, och ville att vi skulle släcka, men vi var inte trötta, så vi satte oss i sängen och hade Anjas mobil-lampa tänd, när vi spelade finns i sjön, hhah det gick väll sådär.. ;)
När klockan var typ 1 la vi oss i sängen, och släckte, men fortsatte prata så pappa sa till oss ett antal gånger..
Vi pratade om spelet vem där, och sa till varandra;
har din svart hår? har din glasögon? haha! ;)
men snart var vi tvugna att vara tysta, för pappa kunde inte sova.. ;)
Vi tog på oss ett extratäcke för vi frös, och var tvugna att ligga jättenära varndra för att båda skulle få täcke. ;)
När det blev helt tyst i stugan, och alla var påväg att somna, kommer Anjas arm, och hon lägger den över mig och börjar klia i mitt huvud, hahah, men snart sov vi alla..!

Fredag ( 24juli ) idag:

Det finns många hemska orsaker till att man blir väckt, men denna var nog hemskast!
När man ligger och sover som bäst, hör man låten "PSYKOPAT" skrikandes ifrån en mobil, och vad är det?
Jo, pappa har satt på den på sin tlf, för att vi ska vakna, grr....
Fan va arg man blev..
Men snart var vi tvugna att gå upp, för stugan skulle vara klar och lämnad 11, och nu var klockan halv 10. Anja hade svårt att gå upp, men jag gick upp, tog på mig, och skulle precis gå ut till toaletterna för att byta om och sånt, och först då kommer Anja och säger att hon ska gå med. ;)
När vi var klara där, åt vi frukost, sedan packade vi våra grejer och ställde ut i bilen, och pappa städade stugan, och vi slängde sopor och sånt..
Efter nån timma var vi klara, och vi lämnade stugan, åkte ner med bilen och pappa gick för att checka ut, vilket tog ett tag för folk skulle ju upp i stugan och kolla så att det var städat och sånt. När det väl var klar, och vi inte hade nån stuga längre, tänkte jag först byta om och gå ner och bada, vilket jag lovat mig själv att jag skulle, och kanske pappa också, men Anja tråkmånsen ville inte. Men sedan kom vi på att vi skulle spela minigolf istället, och då gjorde vi det alla tre. :)
Köpte klubbor och bollar, sedan började vi. Det var banor med vatten, stenar och sånt, så den var fin. :)
Vi hade publik hela tiden, för det var ett gäng med småbarn som gick efter oss till varje bana och kollade på, men var mest ivägen. ;D
När vi hade spelat klart, räknade vi ihop poängen, och pappa vann, jag kom 2a, och Anja sist, även om hon fuskade och slog till bollen fast den inte hade stannat..;D
Eftersom bollen inte försvann i det sista hålet, ville vi spela en gång till, så vi körde en runda till. :)
Även denna omgång kom Anja sist, men jag&pappa kom delad 1a.. :)
När vi var klara lämnade vi klubbor&bollar, sedan in i bilen och iväg!
I bilen spelade jag och Anja vem där, det var kul. ;)
Efter ett tag stannade vi på en rastplats, med havsutsikt och berg, fint fint fint! Vi hade ju engångsgrill med oss, som vi inte fått användning för på campingen eftersom det regnade, men idag var det sol, så pappa ställde sig och började grilla korv, medans jag och Anja gick runt och tittade lite och tog kort. Sedan åt vi korvmedbröd.
Åt lite ostbollar efter, och jag&Anja kastade upp dom i luften och försökte fånga med munnen, och då kom pappa på att han skulle göra så med en grillkorv som blivit över.. Tror ni han fångade den? NEJ, utan den hamnade på mina byxor, och sedan ner på marken, HAHA! IQbadboll..

fortsatte att åka, och vi spelade spel där bak. :)
Var grymt trött, så den sista kvarten tog vi det lugnt, eller iallfall jag.. Anja sjöng, pratade, ville spela på min telefon, och massa..
Släppte av Anja hemma hos sig, sedan åkte vi hem.
Det första jag gjorde var att ta en dusch, skönt!
Sedan satte jag mig här och började blogga.

Nu tänkte jag lägga in lite bilder ifrån dessa dagar, och sedan har vi ju veckansblogg också, som jag ska utse. :)

Dessa dagar har varit sjukt kul, men vädret kunde ju vart bättre..

Tack Anja och pappa, kul kul! ;)<3


jag och Anja i våra sängar, när vi precis kommit dit typ. :)


hopp-grejen som fanns, haha bilden är söt. ;)
havet i bakrunden!


spelhuset. :) anja på bild, ;)
vi spelade mest på flipperspel, som var i ett annat rum.


kebabtallriken som vi åt - mums!


HAHA, utegymmet som fanns. ;)
vet inte vad man skulle göra på allting, men den på bilden var kul.. ;D


havet, (L)


död bebis-krabba.. ;)


godis vi köpte. :) tuggumi-tub ((;


HAHAHA, yeeeah! ;D
- när hon smällt den bubblan, var det första hon sa.. eller.. SKREK;
JAG FICK TUGGUMI I NÄSAN!!!!!!
;D


så sjukt kul hade vi, fick ont i magen så jäkla mycket man skratta.. ;)
- bjuder på bilden.. ;D


ojoj, så kan det gå.. ? ;)

japp, mina ögon..


NY DAG, golfbanan vi spelade på, rätt kul faktiskt. :)


spelade ju -vemdär- i bilen hem. ;)
gillar bilden! :)


ÄLSKAR BILDEN, ÄLSKAR ANJA, <3
den fina rastplatsen vi stannade och grillade på. :)


tog lite fina bilder, ^^
kommentera gärna! :)


mina ben/fötter + min älskade fotlänk, <3 ((;


detta får bli sista bilden. :)
Anjas charmiga ko-strumpor, haha((:

Älskar dig, bästa vän (L) :)

/L.

Kommentarer
Postat av: anjiiiiis, wiho(:

BUBBEL BILDEN! De va inte mysigt med tuggumi i näsan, isch! ;D



älskar dig med <3

2009-07-24 @ 20:37:07
URL: http://anjaaloviisa.bloggagratis.se
Postat av: claudia

16;onde bilden sånna skor har jag med,dom är snygga (;

2009-09-04 @ 16:41:54

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Spara info?

Msn? (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?

Vad var det du ville?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0