Lördag - söndag, Freja&Eddie! ♥


Runt halv 11 på lördagen
åkte pappa och jag til borås, till sötnosarna! :)
Pappa stannade en stund, och försökte få en kram av Freja, men hon var alldeles för blyg. ;)

När han hade åkt, satte jag mig med Eddie i knäet, Ramona diskade och Freja gick runt och lekte.
Vi pratade om allt möjligt, och efter ett tag bestämde vi att vi skulle göra pankakor, så Ramona gjorde smeten och jag gräddade dom! ;)

Det var goooott!

Sedan gjorde vi oss iordning och gick ner till Maxi. Köpte mat och bak-grejer, för vi hade tänkt baka senare, muffins! Freja var lite gnällig på hemvägen, så skogsvägen tog ett tag... ;)

När vi kom hem, var vi ute på lekplatsen lite, men efter ett tag gick Ramona in med Eddie, för att börja med maten, men jag och Freja var ute och gungade ett tag till! :)

Sedan åt vi köttbullar, potatis och sås, supergooooott, jag och Ramona älskar det! :D

Minns inte vad vi gjorde sedan, eller jo... Började med muffinsarna!
Vi tänkte göra Fjärilsmuffins, ja, ett recept som hon hade uppskrivet i en bok, och bilder får ni sedan (och varför det heter så. ;D) Sedan dendär krämen som ska vara i. :)

Freja slickade smet på både skålar och vispar, så hon fick bada efteråt. :)

När muffinsarna var klara, smakade vi, det var supergott!

 

Nu var klockan såpas mycket, så Ramona gjorde iordning Freja för att gå och lägga sig, och jag gick runt med Eddie, som var jätteledsen, så fick tillslut lägga in honom hos Ramona.

 

När Ramona kom ut igen, bärde hon på Eddie. Så Freja sov, men inte den andra lilla skrutten! ;)

Tog fram ostbågar och kolor i olika smaker, och satte på en film, rånarna.

 

Efter ett tag gjorde vi baugetter i ugn, och drack te till, mysigt och gott!

 

Filmen var slut runt 11, då gjorde vi iordning oss, Ramona ringde Roger, sedan gick vi och la oss... :)

 

På söndagen vaknade Freja typ tjugo i 8, men jag vaknade inte helt, förrens ungefär 8.

Låg kvar i sängen en stund, men snart var Freja så rastlös så Ramona gick sätta på Teletubbies åt henne. :) Gick upp och satte mig i soffan med Freja en stund, men sedan åt vi frukost. Jag gick runt med Eddie ett bra tag sedan, och försökte få han att sova, men varje gång när han sov och jag skulle lägga ner honom, så vaknade han... Så Ramona gick in till sovrummet med honom, och då lekte jag och Freja med hennes alla nallar sålänge, dom var på kalas! (y) Haha, och så fort jag slutade leka med nallarna, så sa hon lite gulligt;

- Lek med dom, leeek!

 

Hihi! :)

 

Ramona gick in och duschade, medans vi fortsatte med nallarna. ;)

Åt korv och pasta som lunch, och sedan runt 2 kom mamma&pappa, och jag åkte därifrån.. :(

 

Åkte till en krog i borås och åt, gott!

Sedan hem och plugga lite.

 

Helgen var verkligen kul, jag älskar Freja&Eddie! :)
Förresten, Eddie blev 1 halvår i fredags! :)

 

Här får ni lite söta bilder! :D


Eddie sötnosen!


Freja sötnosen påväg ner till Maxi, med sin tuffa handväska! ;)


Bilderna är ifrån lekplatsen, efter Maxi. :) Freja älskar att gunga! :)


bakning efter maten. ;)


Resultatet;
Vanliga chokladmuffins, som man skärt på hälften, och den tunna biten man skärt av, delar man på mitten

och sätter överst på den goda citronkrämen vi gjorde, och det hette ju Fjärilsmuffins, och det är väll

bara för att det ser ut som en fjäril, men vingar? inte vet jag. ;) Men fina & goda blev dom! ♥


Kvällens godis! + kolor i smakerna choklad, naturell, lakris och hallon. Men fick inte bild på dem. ;)


Söndagsmorgonen, när jag och Freja lekte med nallar! ;)
Som ni ser i bakrunden, är hela Eddie gym fullt med nallar, och dom soooover! ;D

Älskar verkligen att vara hos er, ni är bäst! :)

 

/duvetlindaa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Spara info?

Msn? (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?

Vad var det du ville?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0