Tåget blev inställt

Tåget jag skulle åka hem med klockan 15:06 blev av någon konstig anledning inställt...?

När Alice ringde och frågade hade dom inget svar på varför, men dom sa att en extrabuss skulle komma, men dom visste inte när, så den hade ju likagärna kunnat komma klockan 6 på kvällen, asså fyfan vad dåligt...!

Eftersom vi hade stått ute och väntat på tåget i säkert en halvtimma var vi halv ihjälfrusna när vi satte oss i bilen och körde hem till dom igen. Alice och mamma satt på varsitt håll och kollade nya tågtider via datorn. Mamma hittade en och ringde till oss. Det gick ett nytt tåg ifrån Vara 17:26! Vi fick skynda oss som tusan att åka till Vara, för det var ungefär bara 45 minuter kvar, och det tar ett tag att åka dit... Satt i bilen och målade med Emma. :)

Äntligen framme! Köpte biljett och tåget kom när det skulle, tack! Nu hade det börjat bli mörkt, men det var skönt att komma in i ett varmt tåg... Vinkade hejdå till Alice och Emma som stod på perongen. Nu började en 1timmes tågresa. Det gick rätt snabbt och snart var jag i Borås! Mamma och pappa hämtade upp mig, och då åkte vi till kinarestaurang och åt, mums!


Frågestunden skulle egentligen vara klar igår, men eftersom det blev strul med tåg, och sedan kom jag hem så sent så orkade jag inte, jag svarar på frågestunden ikväll istället!

Tåg som krånglar, speciellt när det är isande kallt ute, är det värsta som finns!
Men huvudsaken är att jag kom hem iallafall, fast det hade ju inte skadat att sova hos kusinvitamin en natt till, haha. :)

PUSS


Kommentarer
Postat av: sofie

fuck va jobbigt med sega tåg och skit, men tur att ddu kom hem iaf (L)

kram

2009-12-30 @ 10:11:56
URL: http://sofiaärbäst.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Spara info?

Msn? (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?

Vad var det du ville?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0