Sex&samlevnads - vecka, dag 1. ;)

Hej hopp gummisnopp!

 

Hahah, ja, det passar ju faktiskt, med tanke på vad vi gjort i skolan idag.. ;)

Oj, det lät fel, men vi har iallafall haft besök av två människor ifrån RFSU, som är ett företag/en grupp, som
går runt på skolor och andra ställen, och informerar om sex, kondomer, könssjukdommar m.m.

Vi har ju hållt på med sex&samlevnads temat i no:n i runt 2 veckor nu, och veckan innan kärleksmiddagen, alltså denna veckan, är det schemaavbrytande, pågrundav att dom ska hit och prata och massa sånt.

Idag då så började vi som vanligt 8:45 i Bsalen, där alla stolar stod i en halvcirkel. Inga lärare fick vara med, utan bara vi + dom två ifrån RFSU, Mats och Katrin tror jag dom hette. ;)

Pratade först om vilka regler som gällde, att allt som sägs stannar i rummet, och allt sådant, sedan pratade dom väl lite om könsjukdommar, olika skydd, blablabla, och sedan körde vi heta stolen, att man ska byta plats om man håller med påståendet som dom sa, och sitta kvar om man inte håller med. Den första "lektionen" var faktiskt kul! ;)

 

Sedan rast i en kvar, sen in klassrummet igen och köra andra övningar och dom pratade en massa.. Läsa upp alla 8ors frågor också, haha väldigt kul. ;) Fick lära mig en massa (y) haha!
Alla fick två kondomer också, hah;)

 

Sedan mat, och efter maten var det sv/so i Bsalen med Gert, skulle skriva kärleksdikter. ;)

Varken jag eller Sean hade fantasi, så då sa jag såhär;

- aa, men vi ser vem som kommer på först då, å den är bäst!

Och såklart ville han "tävla", men jag vann med världens vackraste dikt, haha!
Men sötaste Sean kom på en dikt som var såhär:

Jag älskar att diska åt Linda på onsdagar, (sedan nått som jag inte kommer ihåg, men sedan slutade dikten med); för sin skönaste, HAHAHAH! Men Gert godkände den så nu hänger den söta dikten bland alla andra dikter i korridoren, haha! För er som inte fattar, så har vi hemkunskap på onsdagar, och nu har han då erbjudit sig att alltid diska! ;) (vi jobbar ihop).

 

Efter sv/so:n så var det "kärlekspromenad" som Jenny kallade det. Hon lottade, för man skulle hamna två&två, och jag hamnade med Olle. ;) Sedan gick man teräng-varvet där man samtidigt hittade frågor om allt vi gått igenom idag, snuskfrågor alltså;) haha, men det var kul!

Sedan in i klassrummet igen och rätta tipspromenads-lapparna, haha vi fick 11 av 15. ;)

Sedan satt Sanna, Andreas.C, Olle och jag och försökte komma på raggningsrepliker, haha, man skulle göra det, men för oss gick det inte speciellt bra. ;) Alla repliker som folk hade kommit på, från alla 8or, skulle sedan tävla på kärleksmiddagen eller något, och då skulle nån jury rösta fram topp 10..? ;) Aja, men jag och Olle satt mest och skrev på varandras armar, typ; Hej, vad gör du, blablabla. ;) haha!

 

Sedan det sista vi gjorde var att vara i Bsalen med Lena Gasperi, och då skulle man typ gå runt i klassrummet och när hon sa stopp, så skulle man skaka hand med någon. Gjorde så tre gånger, och sedan dom som hade skakat hand med te.x Oscar, hade klamydia, och massa sånt, hahah men Julia och Erika var duktiga för dom hade skyddat sig, hahahaha! Men detta gjorde vi typ för att vi skulle se hur det smittar, och sånt..

 

Slutade 3, då åkte jag hem.

Nu är jag suuuuperhungrig, men pappa lagar pyttipanna som vi ska äta snart, mums!

 

Ikväll vet jag inte vad som händer, eller jo... se IDOL iallfall.. ;)

 

Här får ni en bild på vad vi fick under dagen, hahahahahh!



STINA, SÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄG! ;D ♥
du vet vad jag menar;)

 

/duvetlindaa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Spara info?

Msn? (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?

Vad var det du ville?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0