Mina tankar och funderingar, i text.

Jag skulle vilja påpeka en sak som jag ofta tänker på...

Vissa bloggar som drivs av främst tonårstjejer och som kanske inte är "jättepopulära" och inte har många besökare, försöker göra sig speciella men misslyckas regält...
Jag är själv en tonårstjej som driver en blogg, så jag ska inte låta kaxig men jag säger bara att jag märkt det på vissa bloggar...

Det jag skulle komma till var att om någon sådan blogg te.x har dagens fråga och vill att sina läsare ska svara, så kanske det inte finns så många "läsare", som kan svara på frågan, och nu kommer jag till det jag skulle...

 

Då fejkar man att folk har skrivit istället på så vis att man har fått jättemånga kommentarer, men oftast är det man själv som har skrivit dom.. Det syns så jäkla tydligt på vissa bloggare, för för det första har nästan ingen av dem som kommenterar en egen blogg, och hur vanligt är det? Nästan alla ungdomar i dagens samhälle har blogg?

 

Och sedan tiden... Först kanske det är en kommentar som är skriven 22:45:12, sedan är nästa skriven 22:46:01 osv... Och alla som har kommenterat har samma tid... Jag tror seriöst inte att man hinner kommentera så snabbt, alltså att så många kommenterar så tätt, om man inte är storbloggare som Foki eller Kenza. Men såklart, vissa kan ju faktiskt vara äkta, men nästan alla ser iallafall ut som att vara fejkade av en själv.

 

Att man sedan sitter och orkar svara olika svar tills man nått över 50 kommentarer på sitt inlägg, det tycker jag är otroligt löjligt! Då är man ju verkligen desperat?
Vissa kommentarer är ju exakt likadana, eller menar likadana saker fast med andra ord. Som att den som äger bloggen och sitter och gör sina egna kommentarer, verkligen vill ha en speciell grej i bloggen, och låtsas då att jättemånga "läsare" vill det... Asså fattar ni vad jag menar? ;)

 

Visst, jag ska väl inte lägga mig i om dom vill göra så, men jag ville bara skriva av mig och verkligen påpeka att det syns när man gör så... inte för att jag bryr mig speciellt (hehe jag har skrivit rätt mycket men ändå...), men såklart att man börjar tänka på det, och varför man gör så?

 

Jag säger inte att jag har många läsare eller får många kommentarer, det är inte det jag menar! Men jag stör mig när man fejkar och låtsas...

Vad tycker ni??




Kommentarer
Postat av: Neha

Kan säga att jag håller med:D

Allt är bra med mig, hur är det själv?=)

2010-01-19 @ 17:16:07
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Spara info?

Msn? (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?

Vad var det du ville?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0