Tassande tomte...?

Igårkväll innan jag skulle gå och lägga mig, så frågade jag mamma när vi skulle ge pappa sin present imorgon, eftersom han fyller år. Hon svarade att vi inte kommer att hinna slå in den på morgonen, så vi får ge honom den någon gång på dagen. Det gillade inte jag...

När jag låg i min säng, funderade jag på hur jag skulle hinna slå in presenten så att den var klar till morgonen, så att han kunde få den vid frukost. Jag kom på idén att ställa klockan på 6, gå upp och slå in presenten, och sedan lägga mig igen. Så fick det bli. ;) Visst är jag snällast i världen??

 

Prick klockan 6 ringde klockan, jag stutsade verkligen ur sängen! Eftersom mammas och pappas sovrum bara ligger en enda vägg ifrån min, så är man tvungen att vara extremt tyst för att dom inte ska vakna och fråga vad man sysslar med... Rätt jobbigt, menmen...

Tassade upp och var skittyst, kände mig som en tomte, haha! Stängde deras sovrumsdörr så försiktigt jag kunde, och sedan ut i garaget där mamma hade gömt den. In igen lika försiktigt, försöka ta ner inslagspapper vilket gick sådär eftersom det rullade ner snören på golvet och gav ifrån sig världens ljud... Men när jag hörde att pappa fortfarande snarkade så var det lugnt..!

In till mitt rum och slå in paketen, och det var inte det lättaste. Pappret lät så fort man petade på det, jättehögt! Så när jag skulle klippa en bit papper fick jag ta det sjukt långsamt, för att det inte skulle låta. Det tog säkert en kvart att klippa isär!!

Menmen, när det var gjort slog jag in paketen, rätt snabbt så det lät endel, men jag hade så ont i ryggen vid dethär laget så jag skyndade mig. ^^

När jag var klar gömde jag presenten i mitt rum, sedan somnade jag om tills 10 ungefär...

 

Då fick pappa sin present, och det kom mycket frågor till mig denna morgonen... haha. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Spara info?

Msn? (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?

Vad var det du ville?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0