Tankar om sommaren...

Hej allihopa!

Ville bara dela med mig av mina sommartankar och min sommarlängtan...
Det första jag tänker på när jag hör ordet sommar är gul! Gul står ju faktiskt för värme, och det brukar det ju vara på sommaren..
Jag ser framför mig en stor badstrand med massa människor som skrattar och har kul i vattnet.
Man har legat på en filt och solat alldeles för länge så att man blir helt yr när man ställer sig upp. Går ner till vattnet och första doppet med foten är iskall, men när man har doppat hela sig så är det hur skönt som helst!
När man badat så går man upp till filten igen... Kanske köper en glass?

När jag tittar ut genom mitt fönster nu, så hade jag mest av allt bara velat se solen stråla på gräsmattan, och att man hör en gräsklippare lite längre bort... Men nu när jag tittar ut är det en mörk och tråkig syn, med slaskiga gator som det skvätter upp vatten ifrån när det kommer en bil...
Jag trivs verkligen inte med detta vädret längre! Man känner sig så instängd.. Ska man ut, ja då måste man ta på sig hundra lager kläder, och massa strumpor för att man inte ska bli alldeles pissblöt om fötterna...Och när man väl kommer ut så känner man att det är för kallt och vill gå in igen..
Tänk på sommaren.. Du sitter på en stor altan och har nyss ätit grillat... Efter maten kan man bara gå barfota ut i det varma och fluffiga gräset, och kanske lägga sig på en filt och sola, eller om man har en pool kan man skynda sig in och byta om, och sedan hoppelihoppa ner i poolen och svalka av sig..
Kan sitta på altanen med en iskall cola i handen och bara njuta av värmen..

Och så vet man att man inte ska gå till skolan på fleeeera veckor, för man har sommarlov!

Men nu sitter man inne med sina läxor, dator och tv som värsta nörden.. Ut vill man inte gå, och man blir tröttare och segare pågrundav att det blir så mörkt snabbt ute på kvällarna...
Tänk på sommaren, då är det ljust enda till midnatt, om inte ennu längre... Man kan vara ute tills 10-11 och då är det fortfarande varmt och solen börjar gå ner så fint.. Gud så underbart!

Man kan vara på Liseberg tills kvällen, eller i Borås på torsdagskvällarna när artister uppträder... Man kan göra precis vad man vill, är det inte otroligt!?

Men nu när det är regn och blask, och kallt, så sitter man inne hela tiden, och runt 10 går man och lägger sig för att en skola väntar dagen efter..
Man bara längtar till helgen.. Men på sommarlovet är det försjutton helg varenda dag!

Nä, jag börjar verkligen längta ihjäl mig, hoppas jag inte har hunnit dö av längtan innan sommaren väl kommer...

Här är bilder från förra året, sooooool!





Kommentarer
Postat av: Karolina

Hej, nu har jag en tävling igång på min blogg så kika in och så kanske ni vill anmälla er, priserna är värda att kämpa för!

2010-03-03 @ 11:22:24
URL: http://lindaochkarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Spara info?

Msn? (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?

Vad var det du ville?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0